Träff med faktagranskaren

Nästa steg i bokskrivandet var att träffa faktagranskaren, överläkare Jan Calissendorff, för att lära känna varandra lite inför samarbetet och få höra hans synpunkter. Jan arbetar deltid på Karolinska sjukhuset och eftersom jag bor i Stockholm träffades vi där.

När jag satt och väntade på att Jan skulle komma, tänkte jag att "detta med bokskrivande och faktagranskande blir nog inte av". Korridoren var tyst och ödslig, en eftermiddag efter midsommar 2009.

Sedan dök, otroligt nog, Jan upp. Livs levande. Vi talade med stort engagemang om ämnet sköldkörtelhormonbrist i drygt en timme.

På den timmen hann jag lära mig mer än det jag redan kunde och jag fick en känsla av att allt skulle gå bra. Samtalet flöt på fint och Jan verkade också, precis som jag, intresserad av att öka kunskapsnivån hos folk i allmänhet. Vi skiljdes åt och Jan lovade återkomma i skrift med synpunkter, men att det nog kunde ta en månad eftersom det var sommar.

Gatan som leder till Karolinska sjukhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar