Faktagranskarens kommentarer kom med posten

Efter ungefär en månad fick jag synpunkterna. Det visade sig att Jan Calissendorff hade skrivit ut bokmanuset och kommenterat friskt på alla sidorna. Jag minns att jag just då tänkte: "det här kommer aldrig att gå vägen".

Det är en utmaning att tolka en läkares handstil, men med hjälp av de lättlästa kommentarerna gick även de svårlästa att uttolka. Då såg jag till min glädje att jag höll med om i stort sett alla kommentarerna.

Jan C föreslog förtydliganden av alltför summariska sköldkörtelbeskrivningar, borttag av för omfattande sjukdomsbeskrivningar vid sidan av sköldkörtelproblem och - förstås - viktiga justeringar i sakinnehållet.

Jag fick åter hopp om fortsättning och satte igång med uppdatering av ordbehandlingsdokumentet. Några dagar senare var jag klar med det och skickade omgång nr 2 till faktagranskaren. Per e-post.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar